Tervise edendamine / Töökohal

Loobu nikotiinist

  • 05. Jaanuar 2021

Uue aasta alguses soovivad paljud inimesed teha elukorralduses muutusi. Endale antakse lubadusi teha nüüdsest asju teistmoodi – nt pühendada enam aega lähedastele, hakata koguma raha soovitud asjade ostmiseks, teha rohkem trenni, jätta maha mõni kahjulik harjumus jne.

Loobumisega tubakast jt nikotiini sisaldavatest toodetest on võimalik toetada kõigi eelnimetatud lubaduste täitumist. Loobumine peaks olema täielik, mitte piirduma ühe tubakatoote vahetamisega teise vastu. Alternatiivsed tubakatooted ei sobi uuringute andmetel loobumise abivahendiks, need pigem süvendavad sõltuvust. Tervisekäitumise muudatustele saab tööandja toeks olla. 

Mida saab teha tööandja?

  • Mõelge üheskoos läbi ühised eesmärgid ja tegevused, mis aitavad tubakatoodete tarvitamist töökohal  vähendada ja lõpetada. Töökoha tervisedenduse 2019 uuringu andmetel on just selline tegevus üks edu võtmetegureid.
  • Hoidke tubakavabadena oma tööruumid, organisatsiooni ametiautod ja territoorium. See kaitseb kõiki töötajaid passiivse suitsetamise eest.
  • Toetage töötajaid nikotiinist loobumisel. Abimaterjale töökohal kasutamiseks leiate lisalugemise rubriigist.

Sigarexit kolmikpiilar 1315x2960mm yldineKuidas loobuda?

  • Kõige parema tulemuse annab, kui loobute päeva pealt.
  • Tehke see otsus ise, astuge esimene samm ja ärge andke alla tagasilöökidele. Tervise Arengu Instituut toetab loobujaid omalt poolt juba tuttava Sigarexit’i kampaaniaga Facebookis „Ainult mina ise otsustan, et loobun“.
  • Proovige loobuda iseseivalt, ilma kõrvaliste vahendite ja abita. Kui see siiski ei õnnestu, võite pöörduda apteeki, kust saab vajalikku raviminõustamist ja käitumuslikku nõu. Kui ka sellest jääb väheks, küsige nõu perearstilt või nõustamiskabinetist, kus on võimalik kasutada  tasuta nõustaja abi.
  • Raskeimaks võib loobumisel pidada kolme-nelja esimest suitsuvaba päeva. Paljudel avalduvad esimestel päevadel või nädalatel nikotiini võõrutusnähud. Need on inimeseti erinevad ja võivad ilmneda nt unehäirete, korratu südametegevuse, meeleolulanguse, peavalu, kõrgenenud ärrituvuse jpm näol. Need nähud ei pruugi ilmneda korraga. Abistavat infot võõrutusnähtude ja kiusatustega toime tulemiseks leiate loobumisplaanist

Lisalugemist: